HMB

hmb

hmb – fot. Noodles & Beef

Suplementem budzącym pewne kontrowersje jest HMB. Opinie osób na temat tego specyfiku są podzielone – jedni chwalą go za właściwości antykataboliczne i anaboliczne, inni podważają jego działanie. Poniższy opis pozwoli Ci zapoznać się z właściwościami i działaniem HMB.

Czym jest HMB?

HMB (beta-hydroksy-beta-metylomaślan) to kwas tłuszczowy, pochodna leucyny (aminokwasu z grupy BCAA). W organizmie człowieka występuje w bardzo niewielkiej ilości, dostarczany jest w pożywieniu (m.in. grejpfrutach, mięsie niektórych ryb).
HMB to suplement mający zarówno działanie antykataboliczne (chroniące białka mięśniowe), jak i anaboliczne (sprzyjające przyrostowi beztłuszczowej masy ciała). Ponadto pozytywnie wpływa na redukcję tak znienawidzonej tkanki tłuszczowej i wzrost siły mięśni.

Dla kogo HMB?

HMB doskonale sprawdza się u osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z treningami, osób które nie są jeszcze odpowiednio wytrenowane. istotną rolę odgrywa tutaj działanie antykataboliczne. Z kolei osoby, które ćwiczą regularnie i przyjmują HMB mogą spodziewać się lepszemu przystosowaniu mięśni do zmian w treningach. Nie zauważoną one natomiast bardziej przyśpieszonego procesu przyrostu tkanki mięśniowej.
Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z siłownią lub też wracasz do treningów do dłuższej przerwie – warto sięgnąć pod HMB. To właśnie osoby początkujące mogą wyciągnąć najwięcej korzyści z suplementacji tego składnika.

Skutki włączenia HMB do suplementacji

Głównymi funkcjami, które powinno spełnić HMB prawidłowo włączone do suplementacji to: zmniejszenie katabolizmu mięśniowego, zwiększenie wytrzymałości organizmu, przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej i zwiększenie przyrostu masy mięśniowej.
Rekomendowane dawkowanie w przypadku mężczyzn to 3 g na dobę, w przypadku kobiet 2 g na dobę. Zalecane jest, aby podzielić tę dawkę na 2-3 mniejsze. Rano i wieczorem powinno się przyjmować 0,1 g na każde 10 kg masy ciała, od razu po treningu 0,15 g również przypadające na każde 10 kg masy ciała.
HMB ma za zadanie prowadzić do wzrostu masy mięśniowej i siły. Połączenie tego suplementu z kreatyną pozytywnie wpływa na skuteczność obu przyjmowanych związków.
Co ważne – przyjmowanie HMB w zwiększonej dawce nie przynosi żadnych rezultatów, jego nadmiar nie jest przyswajany przez organizm, leczy wydalany z moczem.
Z racji tego, że występuje bardzo duża trudność w dostarczeniu HMB w pokarmach do organizmu, wskazane jest, aby osoby rozpoczynające swoją przygodę z siłownią zdecydowały się na jego suplementację.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *